maandag 11 april 2011

# 13 - Ontdek wiki’s en hoe archieven ze kunnen toepassen

Wow, de Archief-wiki is wel een hele nuttige Wiki. Schaam me weer dat ik er nog nooit van had gehoord. Heb hem meteen aan mijn favorieten toegevoegd. Ik ken trouwens de Wiki's in het onderwijs wel een beetje, mijn kinderen doen bijvoorbeeld veel met Wikikids. Ook een mooi initiatief.

Volgens mij zijn wij ook binnen de archiefwereld niet heel sterk in het delen van kennis en informatie. Wiki's zijn daar een mooie mogelijkheid voor. Nu werkt het bij mij, bij ons, maar ook bij de mensen die ik er over spreek veelal zo dat je toevallig iemand kent die iets weet over ...? noem het maar, een onderwerp waar je meer over wilt weten. Hoe doen ze het elders, met zaakgericht werken, met Sharepoint, de ervaringen met het DMS, stop je PD's of grote tekeningen ook in je DMS, dat soort vragen. Dringend tijd dat we dat meer met elkaar gaan delen en niet alleen toevallig via de mensen die we toevallig kennen. Netwerken op een hoger niveau!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten