maandag 11 april 2011

# 11 - Schrijf een posting over jouw visie op Web 2.0

Weblogs en RSS-feeds, online aankondigingen, You Tube ... volgens mij werkt het bij ons in de organisatie net als bij vele andere: dat is het terrein van Communicatie en daar zijn wij als DIV helemaal niet bij betrokken. De handen van onze DIV-afdeling zijn ook zo vol dat ik ook niet de neiging heb me daar nu direct mee te gaan bemoeien. Maar voor mij is deze oefening zeer nuttig: ik heb me altijd uit een soort recalcitrantie verre gehouden van moderne ontwikkelingen als Web 2.0, vind - of eigenlijk vond - alles waar 2.0 achter stond een hoop interessantdoenerij, maar mijn mening daarover verandert hard door deze oefening.

Ik kan nog niet goed verzinnen waar wij, als archief-afdeling, met maar een beperkte interface met de burger als organisatie, deze moderne ontwikkelingen goed voor kunnen gebruiken. Ik merk dat ook aan onze afdeling Communicatie: de afstand tussen ons als waterschap en de burger is een stuk groter dan bij bijvoorbeeld een gemeente, die toch een stuk directer en frequenter met de burger te maken hebben - en andersom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten